Lynhurtig ekspedition

Der må have været en fejl på det hjul lige fra starten, mente jeg, da jeg kiggede nærmere på vores støvsuger, fordi min kone beklagede sig over, at den var blevet meget besværlig at trække hen over gulvet.

Det viste sig, at det ene af de to store hjul bagest på støvsugeren ganske enkelt var revnet, og det gummibånd, som udgør hjulets kontakt med underlaget kunne ikke sidde ordentligt fast på grund af revnen. Så jeg valgte at skrue hjulet af og køre ind til den specialforretning, hvor vi for godt et år siden havde købt støvsugeren, for at få et nyt hjul.

Men det blev lidt mere besværligt, end jeg havde regnet med, for i butikken fik jeg den besked, at sådan et hjul ikke ligefrem er blandt de reservedele, der normalt er brug for, så sådan et havde de altså ikke på lager. Men selvfølgelig ville de gerne bestille et nyt hjul hjem til mig, men det ville nok tage en uges tid, før de kunne have det i butikken. Så er det godt, vi har skiftselv.dk og deres kæmpe udvalg af reservedele: http://www.skiftselv.dk/reservedele/

Jeg havde til alt held medbragt kvitteringen fra vores køb af støvsugeren, og da ekspedienten så datoen for købet, sagde han på eget initiativ, at så måtte producenten altså levere et nyt hjul uden beregning, for maskinen var jo betydeligt under to år gammel.

Det passede mig selvfølgelig godt, selv om jeg blev gjort opmærksom på, at jeg nok måtte regne med at skulle betale fragten på forsendelsen. Nu venter vi bare på, at de ringer fra forretningen, når hjulet er ankommet.